Search:
My Xbox

Algemeen forum voor België

Started by Xhizor BE at 05-02-2009 7:01 AM. Topic has 50 replies.
Sort Posts:    
Print Search
Page 2 of 2 (51 items)
< 1 2

05-02-2009, 7:01 AM
Reply Quote
RE: Re: RE: Re: FAQ: verbindingsproblemen met een router

Ik zelf had ook veel problemen met men router ik werk met wifi. Na 3 draadloze routers heb ik wel wat ervaring met wifi opgedaan. Gebruik al wifi vanaf socom 1 dus dat is ongeveer 7 jaar.

Als je een draadloze router koopt moet je altijd kijken naar wat hij ondersteunt. Hier zijn enkele belangrijke zaken.

Ondersteunen van een dmz host

Ondersteunen van UpnP

Ondersteuning van frequentie en automatisch kanaal veranderen bij storing

Technologie die de router gebruikt. Je hebt routers die a draft technologie gebruiken of b. Daarmee ben je niks je moet een router hebben met de n/g draft technologie. Dat zijn draadloze routers met beter zendkracht. Mijn router ondersteunt ook g, maar met n heb je ook al een zeer goeie router.

En natuurlijk of dat je poorten kan open zetten

Ik zelf heb meteen de beste router gekocht die zeer hoog scoorde qua toegankelijkheid. Men router ondersteunt ook alles wat er bestaat qua features. Je hebt zelf een schermpje op de router zelf .

De prijs is wel zeer duur 200 euro, maar ben er zeer tevreden over.

http://www.dlink.com/products/?pid=548&sec=1

Raad hem aan iedereen aan, ik speel zeer veel online en heb misschien maar 2 disco's in 2 maanden tijd. Vroeger had ik er zeker 3 in een week tijd met men vorige draadloze routers. Tis een dure router maar geloof me is zeker zen prijs waard
   Report 

05-04-2009, 1:44 PM
Reply Quote
maar als je dan een Exposed Host aanzet voor je xbox, moet het Local IP adres zijn wat je xbox aangeeft bij system settings? En moet dat IP een static IP zijn(vast IP adres) ??

Groetjes,
casper
   Report 

05-05-2009, 3:16 PM
Reply Quote
Re: RE: Re: RE: Re: FAQ: verbindingsproblemen met een router
 Question Akon wrote:
maar als je dan een Exposed Host aanzet voor je xbox, moet het Local IP adres zijn wat je xbox aangeeft bij system settings? En moet dat IP een static IP zijn(vast IP adres) ??

Groetjes,
casper

Ik heb zelf helemaal geen ervaring met draadloze netwerken. Bij mij is het nog steeds ouderwets met een kabeltje Big Smile [:D]. Maar misschien kan iemand anders hier je even helpen?
   Report 

05-06-2009, 6:33 PM
Reply Quote

Ja dat moet inderdaad een vast ip adres zijn en het moet de ip adres zijn van je xbox. Ik heb een dmz host aangesteld voor men ps3, voor men xbox heb ik een statische ip en vaste dns.

Een statische ip en vaste dns vind ik wel noodzakelijjk, anders heb je veel kans op disconnects.

Kijk ook eerst of je router een dmz host ondersteunt, niet alle routers ondersteunen dit.

Srry voor het late antwoord.
   Report 

05-10-2009, 12:45 PM
Reply Quote
Hallo iedereen!   

Ik weet niet waarom, maar hij is nu bij mij OPEN!Big Smile [:D] Volgens mij had ik m'n UPnP uitgezet, terwijl iedereen tegen mij zei dat ie aan moest staan Huh? [:^)]

Maakt niet uit, iedereen die me geholpen heeft, BEDANKT!!
   Report 

06-22-2009, 6:53 PM
Reply Quote
hey

ik heb een tijdje mijn laptop gebruikt als netwerkbrug voor Xbox360. De X360 was met kabel verbonden aan met laptop, en mijn laptop draadloos met mijn router.

Nu heb ik deze brug uitgeschakeld, maar kan mijn laptop geen verbinding meer maken met internet noch met draad, noch wireless. ook al vind ie het netwerk wel.
   Report 

08-17-2009, 5:35 PM
Reply Quote
RE: Re: RE: Re: RE: Re: FAQ: verbindingsproblemen met een router
 JelDeRebel wrote:
hey

ik heb een tijdje mijn laptop gebruikt als netwerkbrug voor Xbox360. De X360 was met kabel verbonden aan met laptop, en mijn laptop draadloos met mijn router.

Nu heb ik deze brug uitgeschakeld, maar kan mijn laptop geen verbinding meer maken met internet noch met draad, noch wireless. ook al vind ie het netwerk wel.

Sorry heb deze tread beetje uit het oog verloren de laatste tijd. Indifferent [:|]

Goh zou het zo meteen niet weten. Heb zelf nooit met zo'n brug gewerkt. Misschien je modem of je internet settings op de je laptop eens resetten naar de standaard waarden ofzo?
   Report 

08-27-2009, 6:48 PM
Reply Quote
RE: Re: RE: Re: RE: Re: FAQ: verbindingsproblemen met een router
Of even checken op IP-conflicten. Router resetten naar de default wil vaak wel probleempjes oplossen, maar vergeet daarna niet de beveiliging weer in te schakelen voor draadloze toegang!

"When the Great Scorerer comes to write against your name, He'll ask not if you won or lost, but how you played the game".
   Report 

11-04-2009, 1:18 PM
Reply Quote
RE: FAQ: verbindingsproblemen met xbox live (router etc)
hellow folks, nieuw bij xbox360 enz, heb dus inderdaad de stappen gevolgt en alles manueel ingegeven in de xbox configuratie maar hij krijgt nu zelfs geen connectie met het netwerk, waar kan het probleem dan wel liggen?

dus PC ipconfig/all menu
dhcp : 195.130.137.2
DNS prim 195.130.130.5
DNS sec 195.130.130.6

subnetmask 255.255.252.0
Gateway 81.83.96.1
IPv4 81.83.97.19

volgende heb ik in Xbox ingegeven

DNS prim 195.130.130.45
DNS sec 195.130.130.46
Subnetmask 255.255.252.0
Gateway 81.83.96.1

maar het lukt me niet om te connecten met de router/netwerk

waar zit men probleem?

Report 

11-05-2009, 9:47 PM
Reply Quote
Waarom laat je de Xbox niet zelf zoeken naar een IP via DHCP? Bij uw uitleg staan wel 2 verschillende DNS servers bij uw PC en Xbox, maar dat kan ook een typfout zijn. Is uw PC zogezegd de router? Want die IP's die je aangeeft krijg je normaal niet rechtstreeks op uw PC als je met een router werkt. Graag wat meer info over hoe uw netwerk ineen zit en welke devices en kabels.
   Report 

11-08-2009, 12:50 PM
Reply Quote
die eerst heb ik dus via pc gekregen,

die tweede heb ik manueel in gevoerd inderdaad andere ip's als ik netwerk maak met pc's doen we dat ook zo, maar dit werkt niet zo,

als ik automatisch probeer lukt dit niet krijg geen ip's ng gateway enz, op netwerken staat er connected met router maar heb geen ip dus toch klopt er iets niet, lampje van wireless brand rood?

grt
   Report 

11-08-2009, 3:07 PM
Reply Quote
Ik veronderstel dat je telenet hebt? Hoeveel PC's hangen er al zo wireless? Want ik denk dat je geen router hebt, maar een access point en dan kan je niet zomaar blijven internet ip's aanvragen.
   Report 

11-08-2009, 3:53 PM
Reply Quote
klopt klopt, telenet, de gewone laptop van vriendin en de mijne ga ik online via wireless connection. voor de rest niets.
grt
   Report 

11-08-2009, 5:10 PM
Reply Quote
Ik weet niet zeker hoe dat zit met telenet, maar het kan zijn dat je maar 2 internet ip's kan aanvragen met uw abonnement. Dan zal je ofwel een router moeten plaatsen ofwel misschien zo proberen als ik hier heb voorgesteld onderaan.
   Report 

11-08-2009, 5:59 PM
Reply Quote
ok ik zal het eens proberen zodra ik bij men vriendin trg ben, dus als ik het goed begrijp de netwerkkaart die in je pc zit op sharen zetten.
ik laat je iets weten of het gelukt is.
grtz
   Report 

11-10-2009, 6:13 PM
Reply Quote
@glace

heb dus me netwerkkaart shared gezet wat moet er nu gebeuren?
grt
   Report 

11-16-2009, 10:42 PM
Reply Quote
Ik heb problemen met de verbinding, wanneer ik men xbox via kabel rechtstreeks op men modem aansluit kan hij nog steeds geen verbinding krijgen, hij stopt al direkt bij het icoontje netwerk.
Wat kan hier het probleem zijn? men provider is telenet.
http://live.xbox.com/member/Spikynator
   Report 

11-17-2009, 3:08 PM
Reply Quote
Is het niet zo als je dat doet bij telenet dat het een tijdje duurt eer dat werkt doordat je een device aansluit met een ander MAC address als normaal? Ik heb toch al eens zoiets gehoord. Het beste is een router plaatsen, dan kan je zoveel aansluiten als je wil.
   Report 

11-17-2009, 9:05 PM
Reply Quote
had ik al verw8, zal eens een router proberen.
alvast bedankt
http://live.xbox.com/member/Spikynator
   Report 

11-17-2009, 9:33 PM
Reply Quote
Ik heb een B-box 2 van belgacom voor digitale tv te hebbe.
dus mijn d-link is totaal nutteloos want ik kan hem niet meer gebruiken.
+ mn nat type staat nu niet meer open. wat kan ik hieraan doen?
   Report 

11-20-2009, 8:22 PM
Reply Quote
 WD VeteranPants wrote:
Ik heb een B-box 2 van belgacom voor digitale tv te hebbe.
dus mijn d-link is totaal nutteloos want ik kan hem niet meer gebruiken.
+ mn nat type staat nu niet meer open. wat kan ik hieraan doen?

Kan je in feite gewoon instellen als een normale router.

Geef in je browser het adres 192.168.1.1 in, je zal dan op de configuratiepagina terecht komen. Hier vind je links op je beeld 2 dingen die je kan gebruiken.

Het eerste wat je kan proberen is UPnP aanzetten. In pakweg 80% van de gevallen zou dit je NAT moeten openkrijgen.

Werkt dit niet dan kan je bij NAT > virtual server de individuele poorten gaan openzetten. Zie hiervoor de openingspost om te zien welke je moet forwarden.

Mocht dit nog niet marcheren dan moet je hier maar even verslag uitbrengen en dan zoeken we verder Wink [;)]
   Report 
Page 2 of 2 (51 items)
< 1 2

©2009 Microsoft Corporation. All Rights Reserved