Registratie en inloggen
Waarom moet ik me registreren?
Het registreren is noodzakelijk om gebruik te kunnen maken van alle mogelijkheden op de Xbox forums. Onder andere om je gamertag te laten zien, bij te houden hoeveel posts je hebt, berichten te kunnen ontvangen en versturen en om op afgesloten forums te komen. Het duurt maar een paar seconden om te registreren en het is aanbevolen dat dan ook te doen.
Hoe registreer ik me?
Om een account aan te maken moet je een gamertag aanmaken. Dit doe je met behulp van een .NET account.
Nu ben ik geregistreerd, maar hoe log ik dan in?
Nadat je het registeren met succes hebt afgesloten zou je een gamertag en een wachtwoord moeten hebben. Op de loginpagina kan je dan met je .NET Passport inloggen.
Wat moet ik doen als ik me geregistreerd hebt en nog steeds niet in kan loggen?
Als het gebeurt dat je je geregistreerd hebt en het niet lukt om in te loggen, controleer dan even of je wel een geldig .NET account en wachtwoord hebt.
Forum Voorkeuren and Instellingen
Wat is een forum profiel?
Zodra je een gamercard aanmaakt op Xbox.com heb je een gamertag met daarop je Gamer Zone, je gamerplaatje en meer. Ook zitten in je gamertag de voorkeuren voor het Xbox.com forum opgeslagen. Daarin staat bijvoorbeeld details over welke topics jij aan mee hebt gedaan, maar ook instellingen als thema’s, je tijdzone en vele andere.
Waarom zou ik mijn tijdzone instellen?
Het instellen van je tijdzone zorgt ervoor dat de tijden en datums die op de forums verschijnen relevant zijn aan jouw tijd.
Hoe voeg ik een signature aan mijn post toe?
Een signature is een boodschap die verschijnt onder elke post die je maakt in de forums. Je kan je signature aanpassen bij de voorkeuren pagina.
Wat is een gamercard?
Een gamercard is jouw Xbox.com en Xbox Live identificatie met daarop je gamertag, gamerplaatje, reputatie, gamerscore, Gamer Zone en je motto. Mensen herkennen je aan je gamercard.
Hoe stel ik het formaat van de datum in
Het formaat van de datum, dat gebruikt wordt om alle datums volgens jouw manier weer te geven kan je aanpassen op de voorkeurenpagina.
Hoe zet ik de e-mail meldingen uit?
E-mail meldingen zorgen ervoor dat jij altijd weet waarneer er iemand iets gepost heeft in een topic waar je voor aangemeld staat. Deze kan je uitzetten op de voorkeurenpagina
Wat zijn de icoontjes die op de gamercard van leden staan?
Er zijn verschillende icoontjes die weergegeven kunnen worden als deel van je gamer card. Vaak voorkomende voorbeelden zijn moderators en Xbox productieteam leden. Alle icoontjes zijn hier te vinden: http://www.xbox.com/en-US/community/forums/iconsandlevels.htm
Waarom is het noodzakelijk dat ik ingelogd ben om te kunnen posten, berichten te kunnen versturen of leden te kunnen bekijken?
Hier is hoofdzakelijk voor gekozen om de privacy van gebruikers te beschermen en ongewilde mails te voorkomen.
Privacy en Veiligheid
Hoe verander ik mijn wachtwoord?
Jouw xbox.com forum password staat vast in je .Net Passport, dus daar moet de verandering aangebracht worden. Log in bij .Net Passport en ga naar opties en dan naar verander mijn wachtwoord. Typ je oude en nieuwe wachtwoord, om een goed wachtwoord te kiezen kan je het beste deze link even bekijken: Wachtwoord. Druk op bevestigen en je hebt een nieuw wachtwoord.
Hoe verander ik mijn gebruikersnaam?
Je gebruikersnaam is je gamerstag, dus moet je je gamerstag veranderen of een nieuw xbox live account beginnen.
Hoe verander ik mijn emailadres?
Dit kan je doen op de voorkeuren pagina, gebruik wel een bestaand emailadres, want er zal een bevestigingsmail gestuurd worden.
Navigatie
Wat is een forumgroep?
Een forumgroep is een groep verbonden forums, zoals alle forums uit het buitenland.
Wat is een forum?
Een forum is een plek waar alle threads/topics over een bepaald onderwerp staan, dit kan bijvoorbeeld het “Nederlandse Xbox.com” forum zijn. Daar staan dan dus alleen topics in het Nederlands.
Wat is een thread/topic?
Een thread of een topic is een groep posts over één bepaald onderwerp binnen het forum. Op het Nederlandse forum is dit bijvoorbeeld het topic over “Mart’s Official Xbox 360 Lan Party”.
Als ik een forum bezoek zie ik geen topics?
Dit kan twee redenen hebben. Ten eerste kunnen er werkelijk geen topics zijn (komt niet vaak voor). Ten tweede kan het liggen aan het filter wat je hebt ingesteld voor dat forum. Probeer dat dus even te veranderen als je geen topics ziet.
Wat is een announcement topic?
Een announcement is een speciaal post type die altijd als een aparte groep bovenaan het forum staat. De bedoeling hiervan is om bijvoorbeeld regels etc. in te zetten. Deze topics vallen op doordat ze los staan van de overige topics.
Wat is een sticky topic
Een sticky topic is hetzelfde als een announcement topic, met als enige verschil dat een sticky topic bovenaan de overige topics staat en een announcement topic als aparte groep.
Wat is een gesloten topic?
Een gesloten topic is een topic waar geen posts meer geplaatst kunnen worden. De moderator kan een topic sluiten/closen als er teveel post komen, het topic niet binnen de regels valt of om een andere reden.
Ik kan niet bij een forum komen waar ik eerder al wel ben geweest!
Als je probeert bij een forum te komen waar je al eerder bent geweest en je nu ineens een foutmelding krijgt kunnen er drie dingen aan de hand zijn. Ten eerste kan het forum “prive” zijn en moet je dus ingelogd zijn om op dat forum te komen. Ten tweede kan het forum verwijderd zijn. Als laatste kan je op de verkeerde xbox site zitten, je kan bijvoorbeeld niet op de Nederlandse forums komen als je op Xbox.com als taal Duits heb ingesteld.
Posten
Kan ik HTML gebruiken in mijn posts?
Ja en Nee. Je kan niet direct HTML tikken, maar we hebben een editor die dat voor je doet. Zo kan je bijvoorbeeld links maken, opsommingen neerzetten en de stijl van je tekst aanpassen.
Wat is BBCode?
BBCode is een speciale syntax die gebruik word bij posts.
Kan ik bijlagen bij mijn posts plaatsen?
Nee
Wat zijn emoticons?
Emoticons zijn plaatjes die bijvoorbeeld een lachend, dan wel huilend poppetje weergeven. Deze kan je gebruiken om sarcasme bijvoorbeeld duidelijk te maken, of de emotie die uit je post spreekt te versterken.
Hoe post ik een nieuw bericht op het forum?
Onderaan het forum staat een knop genaamd “New Topic”. Klik daarop en vul de velden in om een nieuw topic aan te maken.
Hoe beantwoord ik op een bestaande post?
Je kan op twee manieren op een bestaande post antwoorden, namelijk middels de "Reply" of de "Quote" knoppen die bij de posts staan. Mochten deze knoppen er niet zijn, dan kan het zijn dat je geen bevoegdheid hebt om te antwoorden.
Hoe pas ik mijn post aan?
Middels de “Edit” knop die bij je eigen posts staat kan je eerder geplaatste berichten aanpassen. Het kan zo ingesteld zijn dat dit niet mogelijk is.
Hoe verwijder ik mijn posts?
Middels de “Delete” knop die bij je eigen posts staat kan je eerder geplaatste berichten verwijderen. Het kan zo ingesteld zijn dat dit niet mogelijk is.
Sommige woorden in mijn post zijn vervangen door ***?
Dit komt doordat de administrator van het forum het zo heeft ingesteld dat bepaalde scheldwoorden of lelijke woorden niet geplaatst mogen worden op het forum.
Gebruikersgroepen and Bevoegdheden
Wat is een administrator?
Een admin is een persoon met de hoogste bevoegdheden op de Xbox.com forums. Hij kan bijvoorbeeld posts aanpassen, gebruikers verwijderen enzovoort.
Wat is een moderator?
Een mod is de persoon die onder de admin staat. Hij neemt meestal één bepaald forum onder zijn hoede. Hij let daar op dat het vriendelijk verloopt en dat iedereen zich aan de regels houd. In ons geval is dat MVP Rhyze XUG.
Kan ik verbannen worden van de forums?
Ja dit kan. Als je je niet aan de regels houd kan je account gebanned worden. Het is ook mogelijk dat je bij serieuze overtredingen een permanente ban krijgt en dus nooit meer op de Xbox.com forums kan komen.
Een bericht is een soort van e-mail op de Xbox.com forums. Je kan dit gebruiken om bepaalde informatie, die niet voor iedereen toegankelijk moeten zijn, naar een gebruiker van de forums te sturen. Let wel op het feit dat de mod en admin de berichten kunnen bekijken!
Met Dank aan Orkie voor de vertaling.
Er is ook een Engelse versie van de FAQ die je kan vinden op de volgende link:
http://www.xbox.com/en-US/community/forums/faq.htm
NFSGT90 wrote:wow, what i am about to say has nothing to do with the topic but u speak a language close to mine it's called Afrikaans and some of the stuff is spelled the same. i can fairly tell what u have written.
yep that normal.. that because your country is from a dutch civilization. i tought you learn these things on the school as well there in south africa?
YLA G wrote: NFSGT90 wrote:wow, what i am about to say has nothing to do with the topic but u speak a language close to mine it's called Afrikaans and some of the stuff is spelled the same. i can fairly tell what u have written. yep that normal.. that because your country is from a dutch civilization. i tought you learn these things on the school as well there in south africa?
@ NFSGT90 hey bro why dont you look at this http://forums.xbox.com/550/ShowForum.aspx
or this one http://www.xbox-360.co.za/
sluit ik een keyboard gewoon aan op dfe xbox 360 of heb ik een hulpstuk nodig
Hey, kan iemand mij hiermee helpen ! Hoe komt het namelijk dat de mensen die in America een 360 hebben tal van films kan downloaden via Marketplace ? Het enige wat ik kan downloaden zijn trailers ?? Heb namelijk een vriend van mij die eveneens een 360 heeft en hij kan dan wel films donwloaden en naar tv-channels kijken, het enige dat bij hem verschilt is de xbox geregistreerd werd in de States ?? Waarom zouden wij als europeanen minder te downloaden hebben op de live ???
Thx
GReetz
YLA G wrote:op https://account.live.com/ kan je je emailadres wijzigeninloggen en nadien bovenaan naast je profielnaam.
Dat is in het frans bij mij Kan ik dat ergens in het nederlands krijgen?
davisa2 wrote: Hey, kan iemand mij hiermee helpen ! Hoe komt het namelijk dat de mensen die in America een 360 hebben tal van films kan downloaden via Marketplace ? Het enige wat ik kan downloaden zijn trailers ?? Heb namelijk een vriend van mij die eveneens een 360 heeft en hij kan dan wel films donwloaden en naar tv-channels kijken, het enige dat bij hem verschilt is de xbox geregistreerd werd in de States ?? Waarom zouden wij als europeanen minder te downloaden hebben op de live ??? Thx GReetz
Dat heeft met rechten te maken ofzo... Ik heb iig ff gegoogled en ik kwam dit tegen:
Bedrijven leggen zelden hun prioriteit bij Europa als het aankomt op releases. Games komen van een paar dagen tot een paar maanden later hier uit dan in Amerika en Japan, consoles worden later gelaunched en zelfs veel functionaliteiten worden eerst beschikbaar gemaakt voor andere markten. Hetzelfde zo voor de Video Marketplace van Microsoft. In november van 2006 was deze al beschikbaar in de States, maar wanneer deze naar Europa komt is nog steeds onduidelijk.
In een interview met 360zine gaf Robin Burrowes, Xbox Live product manager in de UK en Ierland, het volgende aan:“The answer is yes, it will come to Europe. What I can’t talk about is when it will come over here. It is my personal goal to get this on the service as soon as physically we can do this. We hope to have some content that hits in 2007, but no promises at this current time.”
Waarschijnlijk zijn er dus gesprekken met distributeurs in Europa. Het enige voordeel dat we hebben in Europa door al dit wachten, is dat we waarschijnlijk niet zoveel problemen hebben met het systeem als de Amerikaanse gamers. Deze hadden namelijk last van overbelaste servers, downloads die mislukten waar wel voor betaald was en rare berichten.
bron: Link
Misschien komt het dus nog naar Europa. Laten we iig hopen van wel
Ik heb een vraagje over het registreren van je console.
'Registreer je Xbox of je Xbox 360-console om de nieuwste updates voor je console te krijgen en om op de hoogte te blijven van belangrijk nieuws.'
Ik heb dit nog steeds niet gedaan, maar wat voor nut heeft het eigenlijk ? Voor zo ver ik weet heb ik toch nog geen updates gemist.
Vraagje over dit registreren op welke site kan ik mijn nieuwe xbox 360 registreren? Ik had vroeger een gewone xbox en nu kan ik het nergens vinden om mijn nieuwe te registreren?
Grtz Renaat
renaat wrote: Vraagje over dit registreren op welke site kan ik mijn nieuwe xbox 360 registreren? Ik had vroeger een gewone xbox en nu kan ik het nergens vinden om mijn nieuwe te registreren? Grtz Renaat
Dat zou ergens onder je profiel moeten zitten hier op deze site. Helemaal rechtsbovenaan eens op je gamertag klikken en dan vind je het wel denk ik.
Grtz,
Vinchucca
Vinchucca wrote:Mocht je ooit de helplijn moeten bellen omdat je problemen hebt met je Xbox, zal je sneller geholpen worden omdat ze dan al je gegevens al hebben. Dat is volgens mij de enige reden. Veel werk is dat registeren trouwens niet (even een nummertje invoeren), maar aangezien het je makkelijk 10min aan de helplijn kan uitsparen kan je het maar beter even doen
En mocht je Xbox gestolen worden, sta je in ieder geval geregistreerd bij Microsoft en kun je er dus voor zorgen dat de dief in ieder geval geen garantie meer krijgt.
Soort van revenge. .
Icegirl87 wrote: Vinchucca wrote:Mocht je ooit de helplijn moeten bellen omdat je problemen hebt met je Xbox, zal je sneller geholpen worden omdat ze dan al je gegevens al hebben. Dat is volgens mij de enige reden. Veel werk is dat registeren trouwens niet (even een nummertje invoeren), maar aangezien het je makkelijk 10min aan de helplijn kan uitsparen kan je het maar beter even doen En mocht je Xbox gestolen worden, sta je in ieder geval geregistreerd bij Microsoft en kun je er dus voor zorgen dat de dief in ieder geval geen garantie meer krijgt. Soort van revenge. .
Daar had ik nog niet bij nagedacht. Thx Icegirl!
Vinchucca wrote: Icegirl87 wrote: Vinchucca wrote:Mocht je ooit de helplijn moeten bellen omdat je problemen hebt met je Xbox, zal je sneller geholpen worden omdat ze dan al je gegevens al hebben. Dat is volgens mij de enige reden. Veel werk is dat registeren trouwens niet (even een nummertje invoeren), maar aangezien het je makkelijk 10min aan de helplijn kan uitsparen kan je het maar beter even doen En mocht je Xbox gestolen worden, sta je in ieder geval geregistreerd bij Microsoft en kun je er dus voor zorgen dat de dief in ieder geval geen garantie meer krijgt. Soort van revenge. . Daar had ik nog niet bij nagedacht. Thx Icegirl!
wel goed bedacht van microsoft
Belgian Terror wrote:Ik heb een vraagje voor de forumgangers hier. Hoe krijg ik nu eigenlijk "enters" zodat ik in alinea's kan typen? want om de een of andere manier zal dit forum, ondanks dat ik in alinea's typte, alles achter elkaar gaan plakken. Zoals nu dus :p