FAQ: NAT op 'Open' zetten voor Xbox 360

• Level   8

FAQ: NAT op 'Open' zetten voor Xbox 360

Veel gamers hebben er last van een 'moderated' of 'Strict' NAT setting.
    Hierdoor kom je als gamer veel problemen tegen, vooral bij gamers die ook hun NAT op Strict of Moderated hebben staan.

Veel vookomende problemen zijn:
    - Andere gamers kunnen jou niet horen.
    - Jij hoort andere gamers niet.
    - Moeite met het joinen van matches.
    - Zodra je een match bent gejoind er na 2 seconden weer uit worden gegooid.
    - Andere speler kunnen een door jou gehoste game niet joinen.
    - Als jij een game joint worden andere gamers eruit gegooid.
    - Xbox Live wil niet Connecten.
    - Profiel/Gamertag logt niet meer in op mijn Xbox terwijl ik wel internet heb.

De NAT setting bepaald hoeveel data-verkeer er tussen bepaalde IP adressen mag plaatsvinden. Als dit op 'Moderated' of 'Strict' staat dan is deze data-toevoer erg beperkt. Wat jij juist niet wilt, omdat je met zoveel mogelijk gamers wilt gamen. Dus een optimale setting is als je NAT op 'Open' staat.

Je kan kijken waarop jouw NAT staat ingesteld door op je X-Box 360, als deze met het internet verbonden is, een 'Network Settings Test' te doen. Dit vind je in het laatste tab-blad onder Network Settings.
    Staat je NAT op 'Open' dan heb je geen probleem (mits toch last van bovenstaande klachten), is dit anders lees dan verder!

Wat te doen bij een Moderated / Strict NAT-setting?
    Ten eerste moet je goed begrijpen hoe de X-Box 360 in contact staat met het internet om op die manier de oorzaak van het probleem te vinden.
    De X-Box 360 kan aangesloten zijn:
    - Op de Router
    - Op de Modem
    - Via een PC

Vaak zie je dat problemen optreden als een X-Box 360 via de Router, of via een PC zijn verbonden.

Internet via de PC naar je Xbox 360
    Voor de PC heb je 2 netwerkkaarten nodig, via de ene krijgt de PC verbinding met het internet, via de andere stuurt de PC het internet naar je X-Box 360. Met de nieuwste 'Windows Service Pack 2' is het probleem simpel te verhelpen.
    1. Ga naar 'Netwerk Verbindingen'
    2. Selecteer beide netwerkkaarten.
    3. Houd 'Control' ingedrukt en klik met je rechtermuisknop op 1 van de internetverbindingen.
    4. Kies: 'Netwerkbrug maken' of 'Verbindingsbrug maken'.
    5. Nu gaat de computer even denken en verschijnt er een brug.
    6. De Xbox 360 moet staan op Automatisch verbinding maken, nu staat de NAT op 'Open'.
    7. Let op dat op de PC wel minimaal Windows Service Pack 2 staat geïstalleerd!

Let er ook op dat een eventuele firewall het IP-adress ook de das om kan doen.
    Zorg altijd dat de Firewall die op je PC is geïnstalleerd het IP-adress van je X-Box 360 alle ruimte geeft.
    Dit kan je doen door het programma van jou firewall te openen en het IP-adress toe te voegen in de beveiligde zone. Nu weet de firewall/PC dat het IP-adress van je X-Box 360 "goed" is en geen restrictie's behoefd te hebben!

NAT op OPEN zetten als de Xbox 360 via de Router is verbonden
    Dit zal voor de meeste mensen de belangrijkste zijn.

Zorg dat je Xbox verbonden is met de router en toegang heeft tot internet.
    Het probleem moet vooral zijn dat je NAT op 'Strict' of 'Moderated' staat.
    Zorg ook dat de Xbox 360 Automatisch een IP adres en dergelijke ophaald van de router.

Je moet nu zorgen dat je via je PC in de router komt. Dit doe je door in een internet brouwser:
    http://
    in te vullen, met na de dubbele slash het ip-adress van de router. Als je deze niet weet, kijk dan op je X-Box 360 in het laatste tabblad bij Network Settings. Nu kan je ergens 'Gateway' zien staan, dit nummer is het IP-adress van je router.

Als je dit nummer invult, bijvoorbeeld:
    Dan kom je in de router.

Nu zal de router hoogstwaarschijnlijk vragen om een inlog naam (vaak: admin) en inlog wachtwoord vragen.
    Dit wachtwoord behoor jij zelf te hebben opgeschreven bij het kopen/installeren van de router. (of natuurlijk je ouders)

Je hebt de inlog naam en het wachtwoord correct ingevult en bent nu in de router.

Er staat nu ergens de optie: 'Poorten Openen' of 'Port Foward' of 'Virtual Server' of 'Virtuele Server'.
    Klik hierop.

Nu kan je poorten toevoegen of invullen.
    Je moet de volgende poorten openzetten:

TCP: 3074
    UDP: 3074
    UDP: 88
    UDP: 53

Het kan ook zijn dat je een 'range' moet invullen.
    In dit geval weet je de poorten heel specifiek, dus vul je 2x hetzelfde in.
    Voorbeeld:
    TCP 3074 - 3074
    UDP 3074 - 3074
    UDP 88 - 88
    UDP 53 - 53

Het kan zijn dat je de Poorten die je openzet nog specifiek moet toewijzen aan een ip-adress. Je moet dan het IP-adress van je X-Box 360 invullen. Deze kan je ook weer terug vinden in het laatste tab-blad van je X-Box 360 onder 'Network Settings' kijk dan bij IP-Adress.

Zorg dat de router deze instellingen opslaat.
    Ga op je X-Box 360 naar 'Network Settings Test' en voer deze uit.
    Als de router de poorten op de juiste manier heeft verwerkt moet nu de NAT op 'Open' staan.

Als dit zo is kan nu 95% van de online games moeiteloos joinen en hebt geen voice-problemen meer op Xbox Live.

Het oplossen van dit probleem in de router is niet altijd even makkelijk. Mocht je er niet uitkomen ook al heb je alle stappen één voor één doorlopen, stel dan gerust in deze thread je vraag, dan lossen we het samen op!

Met Vriendelijke Groet,
    Mart

It's A Kind of Magic ©2002

• Level   8

Bedankt voor de uitleg. Alleen van wat er staat kan ik niks van terug vinden :s

Ik haat Tele2 echt. Ze hebben m'n NAT type op moderate gezet, een wachtwoord toegevoegd zonder toestemming van mij of m'n moeder, datzelfde wachtwoord later gewijzigd zonder enige verdere informatie, internet eruit gooien om bepaalde tijden, regelmatige storingen op de tv, een telefoon die heel erg stoorde (is eindelijk verholpen na 1,5 jaar).

TrueAchievements -- Playfire #Dexter010

• Level   2

Hoi heb een probleem met mijn NAT, welke optie moet ik dan gebruiken? Hieronder zie je welke opties er zijn:

Configuration

Wireless Setup

LAN Setup

WAN Setup

Routing

NAT

Remote Management

Parallel Broadband

Home User Features

Static Address Translation

DNS Redirection

Dynamic DNS Setup

UPnP Configuration

Printer Server Setup

NETBIOS Name Setup

USB Storage Disk Sharing

Security Configuration

Packet Filtering

URL Filtering

Multicast Filtering

Firewall Configuration

Firewall Logs

System Tools

Ping Utility

System Identity

Set Router's Clock

Firmware Upgrade

Backup or Reset Settings

Reboot Router

Change Password

Logout

Help

Get Technical Support

About System

Er staat ook een NAT optie tussen zoals je ziet maar als ik hier opklik krijg ik dit te zien:

Enable/Disable NAT

NAT Status : Enable   Disable  (Enable staat aan)

Advanced NAT Options:

DMZ

Port Forwarding

IP Forwarding

Dan moet ik neem ik aan:

Port Forwarding aanklikken, doe ik dit dan komt dit in beeld:

Known Server

Server Type : Hier kan ik kiezen uit: HTTP, FTP, POP3 en Netmeeting

Private IP Address :    

Custom Server

Server Type :

Protocol : Hier kan ik uit kiezen: TCP en UDP

Public Port : Hier kan ik kiezen: Singel en Range

From :

To :

Private IP Address :

Private Port From :

Dus wat moet ik precies aanklikken en invullen, ik snap er geen reet van en ben bang dat ik starks helemaal geen internet meer heb  : )

• Level   8

Ey Remco,

Wat is het merk en type van je router? Dan kunnen we je makkelijker opweg helpen.
    Ik denk dat je in eerste instantie onder Configuration naar LAN of Routing moet gaan.

Zodra ik je merk + type weet help ik je gepreciseerd verder! Yes

Greetz

• Level   2

Compex Netpassage 27G Dit staat op de voor kant, heb je hier wat aan?

• Level   8

Ey Remco,

Log in op je router, gaan naar het configuratie/setup gedeelte.
    Je hebt ergens het Advenced Menu klik hierop, je kan dan kiezen: Port Foward of  Port Triggering. Kies Port Foward!
    Typ het IP adres van de Xbox 360 in het vak: Server IP Adress.
    Je kan kiezen welke "service" je wilt openzetten, kijk of hier Gaming bijstaat.

Je wilt echter de specifiek (in de start post) genoemde poorten openzetten.
    Je kan ook een Custom Service maken.

Klik op de Add Custom Service knop. Typ de naam (bijvoorbeeld: Xbox Live)
    Typ de poorten in zoals genoemd in startpost. Sluit af met apply.

Je kan zodra je dit hebt gedaan deze nieuwe 'service' koppelen aan het IP adres van je Xbox 360.
    Apply deze ook en het zou allemaal moeten werken!

Succes! Yes
    Greetz

• Level   2

Ik ben er nog niet mee bezig geweest omdat ik niet eens in de f*king router kom....

• Level   8

Ik denk dat ik het heb gevonden. Ik gebruikte een oude username voor het openzetten. Ga het van de week met de nieuwe naam proberen en hoop dat het dan in 1x gaat lukken.

TrueAchievements -- Playfire #Dexter010

• Level   1

Mijn NAT staat wel Open maar tog blijf ik deze problemen hebben:

-Moeite met het joinen van matches.

- Zodra je een match bent gejoind er na 2 seconden weer uit worden gegooid.

- Andere speler kunnen een door jou gehoste game niet joinen.

- Als jij een game joint worden andere gamers eruit gegooid.

En als ik een match wil joinen gooit hij me na een tijdje helemaal van xbox live af en uit me profiel...

Ook al een ander profiel aangemaakt maar zelfde probleem.

Ik heb een ZyXEL router en heb wel de genoemde poorten openstaat maar ik kon niet kiezen of ik TCP of UDP wou.

Ik heb internet van Telfort ofz -_- als ik de speedtest op me pc doe krijg ik

Download: 11.28 Mbps

Upload: 0.89 Mbps

En ik zet die internet kabel gewoon in de Xbox.

Ik zit hier nu al 2 of 3 jaar mee en ik ben het nu echt zat.

Wat is hier misschien aan te doen? En hebben meerdere mensen hier last van?

Alvast bedankt.

PS: op de pc kan ik gewoon alles joinen en merk ik dat het best wel goed gaat?

• Level   8

LuckYShotsZ
    Mijn NAT staat wel Open maar tog blijf ik deze problemen hebben: -Moeite met het joinen van matches. - Zodra je een match bent gejoind er na 2 seconden weer uit worden gegooid. - Andere speler kunnen een door jou gehoste game niet joinen. - Als jij een game joint worden andere gamers eruit gegooid. En als ik een match wil joinen gooit hij me na een tijdje helemaal van xbox live af en uit me profiel...

Even om iets helder te krijgen; Word dat ook letterlijk na de Xbox Live Test weergegeven zonder een gele uitroepteken in beeld?
    LuckYShotsZ
    Ook al een ander profiel aangemaakt maar zelfde probleem.
    Dit heeft niet veel te maken met het profiel. In deze als ik je verhaal zo lees heeft het te maken met je internet verbinding. Daar zal ik zo op door gaan.
    LuckYShotsZ
    Ik heb een ZyXEL router en heb wel de genoemde poorten openstaat maar ik kon niet kiezen of ik TCP of UDP wou.
    Ik wacht even met antwoorden op deze vraag als ik vraag 1 helder heb. Ik heb hier nog zo'n zelfde modem liggen en ik kan eventueel testen voor je.
    LuckYShotsZ
    Ik heb internet van Telfort ofz -_- als ik de speedtest op me pc doe krijg ik Download: 11.28 Mbps Upload: 0.89 Mbps
    Het zou genoeg moeten zijn. Maar ik haal niet uit je verhaal op wat voor verbinding je zit, meerdere mensen gebruik maken van de zelfde internet verbinding en als de verbinding bij wijze van 20 mb behoort te zijn kan je je afvragen of niet de snelheid maar de stabiliteit wel goed is.

Wat tips die je eventueel kan uitvoeren.
    1 Zoek een website op die niet snelheid meet maar ook stabiliteit.
    2, Vraag aan de klantenservice om een poortreset op afstand.
    3, Laat je modem eens 48 uur uit.

Het kan zijn dat de lijn dynamic is en je een ander WAN IP adres toegewezen krijgt van de server. Als dat zo is sta je verbonden ook met een andere verbinding dan de vorige die wel eens in een andere stand kan zijn en je verbinding in eens een stuk beter is.
    LuckYShotsZ
    Op de pc kan ik gewoon alles joinen en merk ik dat het best wel goed gaat
    Er zit een klein verschil tussen een PC en de Xbox qua Netwerk. De PC kan een verbinding op HOLD zetten totdat deze zich eigen gerecovert heeft. Bij langdurig geen verbinding gaat de computer dat pas na 15 seconden en bij xp zelfs een halve minuut aangeven geen verbinding meer te hebben. Nu heeft de computer bij instabiliteit van een internet lijn geen moeite dus om door sommige schokken heen te gaan die minder duren dan bijvoorbeeld 10 seconden. maar in praktijk zijn die schokjes milliseconden. Dat achterdeurtje is niet ingebouwd bij de xbox.

Metal Gear Solid V ~ Snake: "Kept you waiting, huh?"

• Level   1

Hmm ik weet niet hoe je dat quote doet maarja...

Jemarari: Ja hij staat open nadat ik de test heb gedaan, geen errors in beeld.

Die stabiliteits test daar moet ik zo even goed voor gaan zitten want dat valt niet mee om te vinden :p

Poortreset moet dat worden aangevraagd aan telfort?

En de modem uitlaten 48 uur wacht ik liever even mee want de mensen in dit huis zullen hier niet blij mee zijn denk ik :3 ik ben ook maar 17 en heb een jonger zusje dat hier niet op zit te wachten xD maar we gaan bijna op vakantie dus wie weet...

hier zijn resultaten van een test???

THE LINE QUALITY TEST>>>

Test (From Central USA) Loss Min

Latency Avg

Latency Max

Latency Pass

Fail

basic ping

10s of 40 byte packets, 2 per second  0%  141ms  142ms  143ms  

pass

low bandwidth stream

10s of 512 byte packets at 56 kbit  0%  144ms  146ms  148ms  

pass

medium bandwidth stream was not performed

higher bandwidth stream was not performed

your first hop ping

stream of 40byte pings to (jaja me ip maar ik weet neit of ik dat moet laten zien...)  100% loss  unknown reason  You are 141ms

to your first hop

Heeeel erg bedankt voor de uitleg :D

• Level   8

Die PING tijden liggen veel te hoog. Die behoren meestal rond de 40ms 42ms Dat is bij jouw gewoon 100 meer! Hij heeft geen pakketjes verloren onderweg want er staat daar "pass" bij. Maar bij de 2e serie is het pakket bij terugkomst compleet verloren gegaan 100% dus niets aangekomen. Das nie goed. Op de vraag of je daar de klantenservice van telfort nodig bij hebt voor het uitvoeren van een poortreset op afstand is ja.

• Level   1

En hoe krijg ik die PING dan omlaag?

• Level   8

Hoe is de setting van de Firewall van je Router?
    Deze zou op 'uit' moeten staan, missc hien dat dat gaat helpen tijdens het spelen op je Xbox 360! Yes
    Let ook op dat ip adressen kunnen veranderen, dan denk je de poorten juist open te hebben staan, maar ondertussen zit je al op een ander ip-adres te spelen.

Greetz

• Level   8

LuckYShotsZ
    En hoe krijg ik die PING dan omlaag?

Wat Mart zegt over de firewall is een optie. Een andere optie zou zijn alles in fabrieks instellingen resetten en alles opnieuw invoeren, de kabels nakijken of dat allemaal nog in orde is, (de UTP kabels & het isra punt). Anders had ik gewoon de klantenservice gebeld om m'n bevindingen te melden en dat je graag wilt hebben dat daar verandering in komt. (Dat moet overigens de aanvrager van het lopende abonnement doen)