This question is not answered

Gros problème avec disque dur

• Level   1

Bonjour,

Voilà mon problème: je jouais tranquillement à Assassin's Creed III lorsque je me suis rendu compte que je n'avais pas changé les options de langue.

Je retourne donc sur le menu, j'effectue le changement dans les options, et le jeu me dit que le periphérique contenant mon profil a été supprimé, ou n'est plus connecté, et donc que les options ne seront pas sauvegardées. Je vais pour continuer ma partie, et là je ne vois plus aucune sauvegarde! J'appuie sur le bouton XBox de la manette, et je vois une image de profil vide et aucun nom de gamertag!

Je décide alors d'éteindre ma console et de la relancer, et là c'est la catastrophe: le disque dur n'est plus reconnu, la console me demande de telecharger une mise à jour mais je ne peux pas car elle me dit que j'ai besoin de 190Ko libres alors que mon disque dur n'est pas reconnu!

Lorsque je refuse d'installer la mise à jour, et que je vais dans les paramètres, puis dans les périphérique de stockage, je vois bien mon disque dur mais à coté de celui ci il est écrit "non-formaté".

http://image.noelshack.com/fichiers/2013/11/1363553142-20130317-213935-1.jpg

Que faire s'il vous plait? J'ai besoin d'aide!

TRANSLATION

Hello
This is my problem: I played quietly in Assassin's Creed III when I realized that I had not changed the language options.
I therefore return on the menu, I made the change in the options, and the game tells me that the device containing my profile has been deleted, or is no longer connected, and so that the options will not be saved. I'm going to continue my part, and there I see more no backup! I press the button of the joystick XBox, and I see a blank profile picture and no name of gamertag!
I decided to turn off my console and restart, and there is the disaster: the hard drive is no longer recognized, the console asks me to download an update but I can not because it tells me that I need free 190 KB so that my hard drive is not recognized!
When I refuse to install the update, and when I go into settings, then in the storage device, I can see my disk hard but beside that above it is written "non-formatted".
http://image.noelshack.com/Fichiers/2013/11/1363553142-20130317-213935-1.jpg
What is it you like? I need help!

All Replies
    • Level   S

Hi Weedamine!

If your Xbox 360 is not detecting your HDD, I would suggest you run through the following troubleshooting steps.

1. Turn your console off and then on again.
    2. Make sure that your hard drive is installed correctly by removing and adding your hard drive back again.
    3. If you have another hard drive, try it with your console.
    4. Replace your hard drive. You can order a replacement Xbox 360 Hard Drive from the Xbox Online Service Center. 

Give those a shot, and let us know how it goes. Cheers!