This question is answered

Conectar a xbox live por red inalambrica [Connect to xbox live via wireless network]

• Level   1

Hola vengo aqui a pedir ayuda ya que mi Xbox 360 slim ha dejado de conectarse a mi red domestica por medio de WIFI de un dia para otro  ,he probado conectar con el cable de ethernet y si se ha conectado, el error que me da es : ERROR EN LA COMPROBACION,HAY UN PROBLEMA CON TU CONEXION,despues de dar en MAS INFORMACION me ha salido que la consola no se puede conectar a la red inalambrica .Saludos ojala y me ayuden a resolver esto

[TRANSLATION:

Hello I come here to ask for help since my Xbox 360 slim has stopped connecting to my network domestic via WIFI from a day to another, I have tried to connect with ethernet cable and if you are connected, the error that I get is: ERROR in the check, there is a problem with your connection, give more information after exited me that console can not connect to the wireless network.Greetings I hope and help me to solve this] 

All Replies
    • Level   1
    • Suggested Answer

Hola

Eh hecho lo que me has dicho y sigue el mismo problema,no me da ningun error numerico,desconecte el modem por mas de 20 segundos luego lo volvi a conectar y nada,repeti los pasos y persiste el problema.Saludos y gracias por responder

[TRANSLATION:

Hello
    EH made what I've said and still the same problem, it does not give me any error number, disconnect the modem for more than 20 seconds then it went back to connect and nothing, repeat the steps and the problem persists.Greetings and thanks for responding]

• Level   2
    • Suggested Answer

has esto como 4 veces... support.xbox.com/.../clear-system-cache  

• Level   2

Me alegra que te pueda ayudar en algo. Como no te funciono me gustaria que intentaras estos pasos... algunas veces es requerido que lo hagas un par de veces para que funcione. Dejame saber si te ayudan.

Cómo borrar el caché del sistema Xbox 360

Problemas con su consola Xbox 360 a menudo puede ser resuelto por eliminar los archivos temporales y los datos de la memoria caché del sistema. La memoria caché almacena elementos tales como actualizaciones de juego, la actualización del sistema paquetes de instalación, así como jugador fotos de tus amigos.

Borrar el Cache no elimina:

Tu gamertag

contenido que se han descargado

archivos de juego

actualización de software de la consola

Borrar la memoria caché elimina temporalmente:

Previas descargas para actualizaciones del juego. Se le pedirá que descargue las actualizaciones nuevamente la próxima vez que intente reproducir los juegos.

Para borrar la memoria caché del sistema:

Pulse el botón Guía en el controlador, vaya a Configuración y seleccione Configuración del sistema.

Seleccionar el disco o la memoria.

Resalte cualquier dispositivo de almacenamiento y, a continuación, pulse Y en el controlador. (No importa que dispositivo de almacenamiento que usted seleccione; la memoria caché se borra para todos los dispositivos de almacenamiento.)

Seleccione Borrar caché del sistema.

Cuando se le solicite para confirmar almacenamiento mantenimiento de dispositivos, seleccione Sí.

[TRANSLATION:

I am glad that can help you in something. As didn't work you I would like you to try these steps... sometimes it is required to you do it a couple of times to make it work. Let me know if you help.
    How to clear the cache of the Xbox 360 system
    Problems with your Xbox 360 console often can be solved by deleting temporary files and data from the cache of the system. The cache stores items such as updates of game, the update of the system installation packages, as well as player pictures of your friends.
    Clear the Cache does not eliminate:
    Your gamertag
    content that has been downloaded
    game files
    the console software update
    Delete the cache eliminates temporarily:
    Previous downloads for updates to the game. You will be prompted to download updates again the next time you attempt to play the games.
    To clear the system cache memory:
    Press the Guide button on the controller, go to settings and select system settings.
    Select the disk or memory.
    Highlight any storage device, and then press and on the controller. (No matter which storage device you select; the cache is cleared for all storage devices.)
    Select clear system cache.
    When prompted to confirm storage maintenance of devices, select Yes.]

• Level   X

Hey there firststrike,

Sorry to hear you're having issues connecting to Xbox LIVE.

I would definitely try out the suggestions from Drep and see if they help your connections issue.

You may also want to check out our Can't Connect to Xbox LIVE troubleshooter or our Connection Troubleshooting sticky.

Please let us know how that goes and we'll work with you from there.